Procedury nadanie imienia Szkole Podstawowej w Nowinach Wielkich
Cel procedury
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Szkole Podstawowej w Nowinach Wielkich
Podstawa prawna
- Ustawa z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę –Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60).
 - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli ( Dz. U. z 2017 r., poz. 649)
 - Dz. U.2019.502
 
Założenia procedury:
Poprzez nadanie imienia szkoła:
- zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
 - buduje własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości,
 - promuje patrona,
 - pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,
 - wchodzi do rodziny szkół o tym samym imieniu, co może prowadzić do nawiązania wzajemnych kontaktów,
 - tworzy własny ceremoniał.
 
Etapy pracy
- Etap przygotowawczy:
 
- Powołanie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej Zespołu ds. Nadania Imienia Szkole.
 - Opracowanie procedur i planu pracy nad nadaniem szkole imienia.
 - Poinformowanie rodziców o realizacji projektu Nadanie imienia szkole i możliwościach zgłaszania propozycji.
 - Zapoznanie uczniów z procedurą nadania imienia szkole.
 - Poinformowanie organu prowadzącego oraz organu nadzorującego o wszczęciu procedury nadania szkole imienia.
 - Zgłaszanie kandydatur na patrona szkoły przez: nauczycieli i pracowników szkoły, uczniów, rodziców.
 - Przeprowadzenie lekcji wychowawczych: W poszukiwaniu autorytetu. Kto może być patronem szkoły?
 - Działania informacyjne skierowane do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, rodziców, mieszkańców miejscowości.
 - Głosowanie za pośrednictwem dziennika elektronicznego – decyduje ilość uzyskanych głosów.
 - Gromadzenie przez uczniów materiałów poświęconych patronowi.
 - Stworzenie na stronie internetowej szkoły dodatkowej zakładki poświęconej patronowi.
 - Prowadzenie tablicy informacyjnej dotyczącej nadania imienia szkole.
 - Prezentacja wybranych kandydatów na patrona (opracowanie biogramów, tablice informacyjne, zajęcia z uczniami).
 
- Wybór patrona
 
- Opracowanie regulaminu i zasad wyboru patrona.
 - Ogólnoszkolne wybory patrona szkoły
 - Posiedzenie Rady Pedagogicznej zatwierdzającej kandydata na patrona.
 - Ogłoszenie informacji o wyborze patrona.
 - Skierowanie do organu prowadzącego wniosku o nadanie szkole imienia i sztandaru.
 - Wystosowanie pism do władz samorządowych, instytucji z prośbą o współpracę.
 
III. Popularyzacja patrona
- Popularyzacja patrona na lekcjach wychowawczych.
 - Nawiązanie kontaktu i prowadzenie współpracy ze szkołami i instytucjami noszącymi to imię.
 - Organizacja wycieczek śladami patrona.
 - Zakup do biblioteki pozycji książkowych związanych z patronem.
 - Gromadzenie materiałów naukowo – biograficznych dotyczących patrona.
 - Gromadzenie dokumentacji fotograficznej dotyczącej całokształtu prac związanych z nadaniem imienia szkoły.
 - Przeprowadzenie konkursu wiedzy na temat patrona.
 - Przedstawienie tematyczne związane z patronem.
 - Konkursy przedmiotowe związane z patronem (historyczny, literacki, matematyczny, plastyczny, sportowy…)
 
- Przygotowania do uroczystości nadania imienia szkole
 
- Ogłoszenie konkursu na projekt sztandaru szkoły.
 - Rozstrzygnięcie konkursu na sztandar szkoły.
 - Opracowanie ceremoniału szkolnego z udziałem pocztu sztandarowego.
 - Utworzenie kącika pamięci poświęconego osobie patrona.
 - Wybór pocztu sztandarowego.
 - Przygotowanie części artystycznej na uroczystość nadania imienia szkole.
 - Wydanie okolicznościowego folderu promującego szkołę i jej patrona.
 - Wykonanie zaproszeń dla gości na uroczystość szkolną.
 - Urządzenie okolicznościowych wystaw i prac uczniowskich związanych z postacią patrona.
 - Zadbanie o uroczysty wystrój budynku szkoły i klas.
 
- Uroczystość nadania imienia
 
- Msza Święta.
 - Uroczystość połączona z częścią artystyczną.
 - Poświęcenie sztandaru.
 
															